Nu lanseras Hjärnkoll – kampanjen som ska ändra attityder till psykisk ohälsa



"christin: du kan inte ta texter från andra (i det här fallet mig) och publicera rakt av utan att ange källan (dvs hänvisa till mig).

Nu kan vi se resultatet av Handisams attitydprojekt, under ledning av projektledaren Rickard Bracken. Nämligen kampanjen Hjärnkoll. Den ska slå hål på myterna om psykiskt ohälsa och neuropsykiatriska funktionshinder som ADHD, Aspergers syndrom m.fl. (Berättade om detta i ett tidigare inlägg som handlade om psykisk ohälsa.) Dvs att vi inte är farliga, galna, dumma i huvudet, inte kan jobba osv. Bra att frågan lyfts och toppen att så många attitydambassadörer ställer upp och kliver ur garderoben, för att berätta om sin egen erfarenhet av psykisk ohälsa. (Några av dem hittar ni här.)

Kampanjen drivs av Handisam i samarbete med Nationell Samverkan för Psykisk Hälsa (NSPH). Satsningen sker på regeringens begäran och pågår under 2010 och 2011. Liknande kampanjer görs i Storbrittannien som kör sin Time to Change och Norge med bl.a Venn no.1 (med målgruppen unga).

sorry men jag lär mej

"christin: du kan inte ta texter från andra (i det här fallet mig) och publicera rakt av utan att ange källan (dvs hänvisa till mig).

2010-05-22 @ 20:03:33
URL:
http://genrep.wordpress.com/
Bilderna är tagna med Olympus E300 om inget annat står.

Kommentarer
Postat av: genrep

christin: du kan inte ta texter från andra (i det här fallet mig) och publicera rakt av utan att ange källan (dvs hänvisa till mig).

2010-05-22 @ 20:03:33
URL: http://genrep.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0